Egy régi kedves barátom már hosszú évek óta szeretne egy használtcikkeket forgalmazó céget alapítani. Eddig még csak elméleti síkon mozog az ötlete, mivel nem igazán gyakorlatias ember, és eddig nem sok köze volt az üzleti élethez. Például a cégalapítás lépései teljesen ismeretlenek előtte.
Úgy gondolja, hogy én mindenhez konyítok, és időmilliomos is vagyok, ezért megkért engem, hogy tájékoztassam, és hasznos tanácsokkal legyek a segítségére. Talán nem volt szép dolog tőlem, de azt mondtam neki, hogy az én tanácsaim helyett egyszerűen keresse meg a grossoffice.hu weboldalt. A Gross Székhelyben Otthon weboldalán a cégalapítás lépései mellett még egy csomó hasznos információt megtalál, amire csak szüksége lehet.
Olyan rondán nézett rám, hogy úgy gondoltam, annyira megsértődött, hogy többet nem is áll szóba velem, de tévedtem. Pár hete azonban újra összefutottam vele, és ő köszönetét fejezte ki a tippemért. Elmondta, hogy a grossoffice.hu weboldal segítségével sok mindent megértett a cégalapítás lépéseivel kapcsolatban.
Otthon én is megnéztem a Gross Székhelyben Otthon grossoffice.hu honlapját (mivel eddig én is csak a kollegáimtól hallottam róla), és úgy tapasztaltam, hogy a cégalapítás lépései mindenki számára érthetően és egyszerűen vannak kifejtve, és ami a legfontosabb – naprakészen is, hisz megtalálhatók benne az idei évre vonatkozó aktuális változások is.
A további hibák elkerülése érdekében a Gross Székhelyben Otthon sorra vette a cégalapítás top 10 hibáját is, melyet a legtöbb vállalkozó elkövet.
A lista első helyén a helytelen cégnév választás szerepel. Itt nem a marketing szempontból rosszul választott cégnévre gondolnak, hanem arra, hogy ne legyenek egyezőségek már létező cégek elnevezésével. Ennek elkerülése érdekében a Gross Székhelyben Otthon azt tanácsolja, hogy lehetőleg hosszabb cégnevet válasszunk, így kevesebb az esélye az egyezőségnek.
Második pontban az okmányok érvényességéről írnak. Tapasztalataik szerint gyakori a cégvezetők személyi igazolványának, lakcímkártyájának érvénytelensége, mely miatt sokszor nem kerülhet sor a cégbejegyzésre sem.
Harmadik hibaként arra figyelmeztetnek, hogy az ügyvezető vagy az alapítók valamilyen eltiltás alatt állnak. Emiatt cégalapításkor alaposan át kell gondolni, hogy mely személyeket jelentjük be ilyen pozíciókra.
Negyedik problémaként jelentkezik az, hogyha az ügyvezető után fizetendő közterhekkel nem számol a vállalkozás. Kevesen tudják ugyanis, hogy az ügyvezető jogviszonya után akkor is kell fizetni a közterheket, ha még az adott cégnek nincs is bevétele.
Ötödik helyen álló gyakori félreértésből fakadó hiba, hogy mivel a vonatkozó törvények megengedik hogy Kft. alapításakor 0 Ft legyen a kezdőtőke, a legtöbb vállalkozás ezzel él is. Mivel azonban a 0 Ft-os házipénztár későbbi anomáliákhoz vezethet, ezért a Gross Székhelyben Otthon székhelyszolgáltató azt javasolja, hogy valamekkora tőkét minimálisan érdemes megadni az ügyvéd felé, hogy azt bejegyeztesse a cég alapító okiratában.
A hatodik gyakori hiba, hogy nem a cég alapítása előtt bíznak meg könyvelőt. Ez azért problémás, mert a könyvelő nagyon sokat segíthet az adóval, a járulékokkal kapcsolatban. Emellett már a cég bejegyzéskor is adódnak feladatai a könyvelőnek – például az adóhivatal felé. Ha személyét később bízzuk meg, akkor egy csomó jó tanácsról, elengedhetetlen tennivalóról és információról lemaradunk, és ezzel jelentős bírságok elé is nézhetünk.
A soron következő tipikus hiba a túl „olcsó” könyvelő választása. Előfordulhat, hogy egy szakember, egy könyvelő nem azért vállal alacsony díjszabásért egy kifejezetten magas kvalitást követelő munkát, mert jót akar tenni egy vállalkozóval. Sokkal inkább ez az alacsony ár azt jelezheti, hogy szakmailag nem megfelelő, tapasztalatlan, stb.
Nyolcadik tévedésként a rosszul kitöltött adózással összefüggő nyilatkozatokat jelöli meg a grossoffice.hu. Ez azért különösen problémás, mert vannak olyan tételek is a nyilatkozatok között, melyeket öt éven belül nem lehet megváltoztatni. Ennek a problémának a kivédése mindenképpen egy megfelelő tudással rendelkező könyvelővel való egyeztetéssel lehetséges.
A kilencedik hiba az, ha a cégalapítás után következő adminisztratív feladatokat egyszerűen nem teljesítik a vállalkozások. Itt is egy jó könyvelő jelenthetné a megoldást, aki figyelmeztet a különféle adminisztratív teendőkre.
A tizedik hiba mondhatni banális és végtelenül egyszerű. Ez nem más, mint amikor a cég székhelyére nem kerül fel a cégtábla. Ezt általában szúrópróbaszerűen szokta ellenőrizni az adóhivatal. Elmaradás esetén minden esetben komoly bírságokkal szankcionálja a székhelyre nem kihelyezett cégtáblát.
Plusz egy hibaként a cégalapítás lépései sorában a Gross Székhelyben Otthon megemlíti azt is, amikor a cégbejegyzés után nem nyitnak a cégek bankszámlát. A bankszámlanyitásról is törvény rendelkezik, mégpedig úgy, hogy azt a cégbejegyzéstől számított 8 napon belül meg kell tenni – még abban az esetben is, ha a vállalkozás nulla forint tőkével alakult meg.
A Gross Székhelyben Otthon székhelyszolgáltatóval való együttműködéssel, szerződéskötéssel az előzőekben felsorolt hibák, anomáliák mindegyike megelőzhető, hiszen olyan magas színvonalú, pótolhatatlan szolgáltatásokat biztosít, melyek felérnek egy professzionális, mondjuk így „virtuális asszisztenssel”.
Természetesen a székhelyszolgáltatás az alapszolgáltatásuk. Székhelycímeik Budapesten a II., V., VI. és XII. kerületekben elérhetők, valamint egy iparűzési adó mentes településen, Újlengyelen is ott vannak.
A Gross Székhelyben Otthon vállalja, hogy a befogadó nyilatkozatot akár gyorsítva, online is elkészíti bárkinek, melyet akár vidéki irodáikban is aláírhatnak a vállalkozók. Ezen túlmenően még a szerződéskötéskor sem kell Budapestre utazniuk, hiszen azok aláírása is megoldható a vidéki irodáikban: Győrben, Zalaegerszegen, Pécsen, Szegeden, Békéscsabán, Debrecenben, Miskolcon, Kecskeméten és Székesfehérváron.
A Gross Székhelyben Otthon a vállalkozó által kiválasztott székhelycímen kihelyezi a cégtáblát, átveszi a vállalkozás nevére érkező küldeményeket, azokról elektronikusan értesíti az adott vállalkozást, majd a dokumentumokat be is szkennelik, és átküldik a címzett részére. Ezenkívül egy hónapban egy alkalommal fizikailag, postai úton is elküldik a vállalkozó kezeihez a küldeményeit.
Emellett a vállalkozóval szembeni esetleges kényszerintézkedéseket a bejelentett székhelycímen a székhelyszolgáltató munkatársai tűrik a vállalkozó helyett, valamint a hatóságoknak a vállalkozó nevében mindenben a rendelkezésére állnak.
Küldeményőrzést és irattározást az alapcsomagon felül – külön kérésre biztosítanak.