Egyik nap éppen a padlásunkat takarítottuk és rendszereztük a tárgyakat, amiket ott találtunk. Rengeteg mindennel volt teletömve az a kis helyiség és olyan régi kincseket is találtunk, amik még a szüleink gyerekkorából maradtak hátra. Tele volt egy doboz újságkivágásokkal, amikben szerepelt valakinek a neve a családból, találtunk régi érmeket és kupákat is és régi tanszereket. Egy-két régi bútor is előkerült, még a szüleink gyerekkorából is, amik viszonylag jó állapotban megmaradtak. Ekkor jutott eszébe édesapámnak, hogy ezeket a régi, használt berendezéseket és bútorokat felújíthatná és néhányat meg lehetne belőlük tartani, a maradékot pedig akár el is lehetne adni. Nem is gondolta volna ekkor még senki, hogy ez az ötlet egy egész vállalkozás kezdetét jelenti. Annyira jól sikerült a használt tárgyak felújítása, hogy az interneten meghirdetve rengeteg vevő akadt rá. Sokan kérdezték üzenetben, hogy árulunk-e még hasonló felújított régiségeket, mert bőven megfizetnének egy-egy ilyen darabot. Ebből indult ki az alapvető ötlet, miszerint folytathatnánk ezeknek a bútoroknak a javítását és eladását. Természetesen ehhez hivatalos papírokra és engedélyekre lenne szükség, ezért igyekeztünk minél hamarabb egy vállalkozást indítani ebből az ötletből. Próbáltunk gyorsan intézkedni, mert a potenciális vevőket nem szerettük volna megváratni. Szerencsére ma már nem kell sok idő ahhoz, hogy elindítsunk egy vállalkozást és kezdőtőkének pár tízezer forint is megteszi. Amivel több idő elmehet, az a székhely keresése.
Egy cég alapításához szükséges egy cím, ahova be tudjuk jelenteni azt. Az első gondolatunk az volt, hogy az otthonunk címére jelentenénk be, hiszen úgyis itt folynak a munkálatok. Azonban, mint kiderült, egy életvitelszerűen használt épület címére bejelentett vállalkozás esetén jelentős kedvezményektől is eleshetünk. Nem járna többé az építményadótól való mentesség, az ingyenes kéményseprés és a közüzemi számlákra is többet kellene fizetnünk, mert innentől kezdve átsorolnának piaci árszabásba. Ezért éri meg inkább egy tőlünk független, akár másik városban vagy megyében található székhelyre bejelenteni vállalkozásunkat.
Ebben segít nekünk a Székhelycentrum, ami egy székhelyszolgáltató cég. Pest megyén belül Újlengyelben és Budapesten, több helyszínen kínálnak elérhető helyszínt vállalkozásunk bejelentéséhez. Fél, egy vagy két éves bérleti csomagból választhatunk és bármelyiket választjuk, további kedvező ajánlatokkal számolhatunk. Minél hosszabb időre köteleződünk el, annál jobb ajánlatokkal találkozhatunk, vagyis annál alacsonyabb a székhelyszolgáltatási díj. A székhelyszolgáltatáson révén olyan extra szolgáltatást is nyújtanak, mint a székhelycímre beérkező levelek begyűjtése és továbbküldése az ügyfelek otthoni címére. A legtöbb székhelyszolgáltató cég elvárja, hogy ezt ügyfeleik maguk intézzék, de a Székhelycentrum ezt pluszban fizetendő költség felszámolása nélkül megteszi. Ezzel rengeteg pénzt, időt és energiát megspórolhatunk, mert így nem kell órákat ingáznunk.
A másik módja a spórolásnak, ha ipa mentes székhelyet keresünk vállalkozásunknak. Az ipa mentes székhely azt jelenti, hogy egy bizonyos területen a megadott adókulcs 0%, ezért iparűzési adótól mentesen vehetjük igénybe ezen a helyen a székhelyszolgáltatást. Ez a különleges hely Újlengyel, ami Pest megyében található. Ha bizonyos feltételek teljesülnek vállalkozásunk és székhelyszolgáltatásunk kapcsán, akkor ezen a területen jelentős összeget megspórolhatunk az ipa mentes székhely használatával. Egy ilyen fontos feltétel, hogy a vállalkozónak nem lehet másik székhelye, telephelye vagy fióktelepe Újlengyelen kívül. A további ipa mentes székhely tippekért ellátogathatunk a Székhelycentrum weboldalára vagy a honlapon látható módon felvehetjük a kapcsolatot munkatársaikkal, hogy minden kérdésünket feltegyük egy telefonos konzultáción keresztül.