Az autólízing legalább olyan hasznos, mint a használtruha-vásárlás

Egészen régóta elmondhatom magamról, hogy otthonosan mozgok a használt holmik adásában és vételében: annak idején még anyukám kapott rá a netes vásárlásokra, hiszen nagyon sok mindent jóval olcsóbban lehetett megvenni, mint a boltban. Sőt sokszor talált nagyon olcsón szuper minőségű, gyakorta egyedi holmikat is, amiket aztán kereshetett bárki az üzletekben, nem is találhatta. Ugyanígy remek ruhákat lehet kifogni a jobb turkálókban is, rendszerint szinte aprópénzért lehet kapni újszerű darabokat is. A mai napig szeretek használt cikkeket vásárolni, hiszen rengeteget lehet vele spórolni, egyébként meg jó móka nézelődni, keresgélni újabb, egyedi dolgok után – az évek alatt megtanultam kiszűrni azt is, hogy fotó alapján mit érdemes megvenni és mit nem, vagy éppen melyik eladótól érdemes vásárolni és kit érdemes már messziről kerülni.

Autóból sem feltétlenül éri meg vállalkozás esetén rögtön újat venni, viszont nagyon fontos a megfelelő autó és a megfelelő flottakezelő cég kiválasztása, amikor valaki autó lízing mellett dönt. Ez egy remek dolog, viszont sok a buktatója – saját vállalkozásunk tapasztalatai alapján én magam a http://www.flottakezeles.hu/ csapatát ajánlom erre a célra. A cég rendelkezik egyrészt egy remek oktatóvideó-sorozattal, amely segít a leendő lízingelőnek a megfelelő cég és autó kiválasztásában és felhívja a figyelmet arra is, hogy a lízingelés azért mégsem feltétlenül olyan egyszerű dolog, mint amilyennek tűnik. Ez már azzal kezdődik, hogy több típusú autó lízinget különítenek el a jogban is: az első a tartós bérlet, avagy operatív lízing, amely esetében teljesen tiszta, hogy a lízing végén az autó tulajdonjoga megmarad a bérbeadónál. A második a zárt végű lízing, amikor a szerződésben rögzítik, hogy a végén melyik félhez kerül a tulajdonjog; a harmadik és egyben leginkább rizikót a nyílt végű.

A nyílt végű lízing első ránézésre egy nagyon jó lehetőségnek tűnhet, ami valóban az is lehet, ráadásul legális. Nyílt végű lízingél nem rögzített, hogy a bérbeadónál marad a tulajdonjog vagy akár nyomott áron a lízingelőhöz kerül, esetleg egy harmadik félt jelölnek meg új tulajként; illetve ez szolgáltatásnak minősül, így a havidíjból levonható az ÁFA összege is. Ez viszont a NAV szemében – nem törvényszerűen – okozhat problémákat: a szolgáltatásokat csak piaci áron lehet továbbadni, ami viszont ütközik azzal a jogi tétellel, hogy a nyílt véggel lízingelt autó átkerülhet másik tulajdonoshoz igencsak alacsony áron. Ezt sajnos nagyon sokan szeretnék kihasználni arra, hogy elkerüljék a különböző adókat a vásárlás során – persze ez közel nincs mindig így, viszont elég egy-egy figyelmesebb vagy éppen a kelleténél akadékoskodóbb adóellenőr és kész a baj; bár ez, ha egyáltalán előfordul, az valós csalásoknál szokott, amennyiben nyílt lízingként van kezelve az amúgy zárt tartalmú lízingszerződés. Ez az aggasztó pont akkor is fennállhat, ha harmadik fél nevére kerül átírásra, hiszen akkor a lízingelő mint közvetítő van jelen az üzlet során, így nem kerül ki a képből teljesen és büntethető marad.

Persze természetes, hogy ez nem minden esetben van így, viszont mindenképpen egy olyan momentum, amivel számolni kell a lízing formájának kiválasztásakor. Mi sem voltunk könnyű helyzetben, amikor kisvállalkozásunknak kerestünk autót lízingre, viszont a http://www.flottakezeles.hu/ már egészen a kezdetektől fogva nagy segítségünkre van, kezdve a szuper oktatósorozatukkal, ami nagyban segített abban, hogy ezt a céget válasszuk vállalkozásunk autójának lízingelésére.